بخش ورزشی
 
سرگرمی و خلاصه همه چی
 
 
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : alonboy

 

ارسال به دوستان
برند شوستر:
رئال قهرمان لالیگا می‌شود بارسا فاتح لیگ قهرمانان/تیکی‌تاکای کاتالان‌ها ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: ستاره آلمانی پیشین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید گفت: در لالیگا رئال مادرید به مقام قهرمانی می‌رسد و در لیگ قهرمانان اروپا بارسا از شانس زیادی برخوردار است.

خبرگزاری فارس: رئال قهرمان لالیگا می‌شود بارسا فاتح لیگ قهرمانان/تیکی‌تاکای کاتالان‌ها ادامه می‌یابد

 

به گزارش خبرگزاری فارس برند شوستر در گفت‌‌وگویی با نشریه کیکر که در شماره روز دوشنبه (امروز) منتشر شد،‌ اظهار داشت: در فوتبال هرچیزی ممکن است. به اضافه این نکته که بازی رفت ال‌کلاسیکو با رئال‌،در سانتیاگو برنابئو انجام شد اما دلم به من می گوید جدای از هر نتیجه که در دربی این دو قدرت ثبت شود، رئال مادرید قهرمان لالیگا خواهد شد.

وی در مورد بخت اول قهرمانی لیگ قهرمانان نیز عنوان کرد: برای این جام بارسا موقعیت خوبی دارد و به نظر می رسد ستارگان تیم برای موفقیت مجدد در این جام از انگیزه زیادی برخوردار هستند.

شوستر که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ برای کاتالان‌ها به میدان رفت و در سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰ عضو کهکشانی‌ها بود، در آستانه بازی سه‌شنبه شب بایرلورکوزن و بارسلونا، نقطه نظرش را در مورد دو تیم آلمانی و اسپانیایی در قالب مصاحبه‌ای اینگونه بیان کرد:

*آقای شوستر، بارسلونا در لالیگا مرتب امتیاز از دست می دهد. پس از باخت ابتدای هفته مقابل اوساسونا، فاصله زیادی با رئال مادرید پیدا کرده است. به نظر شما این تیم وارد بحران نشده؟

نه. گمان نکنم. درست است در لالیگا امتیازاتی از دست داده، اما باید در نظر داشت که چنین اتفاقاتی وقتی کاملا در اوج نباشی، برای یک تیم سریع روی می دهد. آنوقت به جای آنکه برنده بازی شوید، باید به تساوی بسنده کنی. در لالیگا همین وضعیت برای کاتالان‌ها بوجود آمده است.

*اگر دوست ندارید به این وضعیت بارسا بگویید بحران، آنوقت چنین وضعیتی را چگونه خطاب می‌کنید؟

بارسا در شرایطی کنونی در قیاس با رئال، کاملا در اوج آمادگی نیست و گاه و بیگاه روزگار بر وفق مرادش نمی گذرد که همین امر نیز دلایل خاص خودش را  دارد.

*مثلا چه دلایلی؟

این که گاه و بیگاه بازیکنان تیم با افت روبه رو می شوند. گاهی مسی که نقش اساسی در تیم دارد، قادر به گلزنی نمی شود. همین اواخر دو بار نتوانست گل بزند که به یکباره کاتالان‌ها ۴ امتیاز از دست دادند.

*دیگر چه دلایلی را می‌بینید؟

بارسا با بدشانسی مصدومیت بازیکنانش مواجه شد و از این بابت لطمه خورد. به عنوان مثال آندرس اینیستا چند بازی را به خاطر مصدومیت غایب بود از دست داد. کاپیتان کارلوس پویول ابتدای فصل آسیب دید و تا الان هنوز نتوانسته خوب اوج بگیرد. پیکه هم مشکل مصدومیت داشت. داوید ویا هم که با آسیب دیدگی جدی دست به گریبان است. نبود این بازیکنان برای هر تیمی ضربه مهلکی است.

*تیمی به وسعت بارسا آیا واقعا قادر نیست این مصدومیت‌ها را خوب هضم کند و با نفرات دیگرش به راه خود ادامه دهد؟

می تواند، اما با دشواری بسیار. این نکته را هم در نظر بگیرید که بارسا درگیر حضور در سه جام است. حتی در جام جهانی باشگاه‌ها هم حاضر بود. با توجه به این گستردگی رقابت‌ها باید گفت نفرات موجودشان کم بوده است. ضمن آنکه در ماه ژانویه و فوریه در اسپانیا بازی های متعدد جام حذفی انجام شد. با این همه بازی حتی به بارسا هم فشار سهمگینی وارد می شود.

*فکر می کنید بارسا با توجه به این مشکلات بتواند یکه‌تاز در زمینه حفظ سبک بازی خاص خودش باشد؟

بله. تصور می کنم بتواند. از فصل قبل ضعیف تر بازی نمی کند.باز هم شاهدیم چه فوتبال سطح بالایی را به معرض نمایش می گذارد و علاقمندان را به اعجاب وامی دارد. در این میان تنها مشکل فقط نبود همه نفرات  است که همین باعث می شود مثل گذشته که خیلی راحت گلزنی می‌کردند، اکنون گل بزنند.

*فکر می کنید این درخشش در سطح بین‌المللی و تیکی تاکا کاتالان‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

درخشش بارسا اکنون چهارمین سالش را پشت سر می گذارد که دوره حیرت‌انگیزی است. تاکنون تیم‌های درجه یک حداکثر می توانستند سه فصل دراوج باقی بمانند.

*چرا؟

خب وقتی تیمی برای چند سال متمادی در اوج باشد، انگیزه‌اش برای کسب افتخارات دیگر کاهش می یابد. من زمانی که بازی می کردم، به عنوان یک ستاره حرفه‌ای گاهی با این مشکل مواجه می شدم که به هرحال وقوع‌اش برای هر تیمی، مهلک است. البته ویژگی که بارسایی‌ها دارند این است که آنها صاحب بازیکنان خیلی جوانی نیز بوده که تشنه کسب مقام هستند.

*فکر می کنید با توجه به فاصله زیاد امتیازات، در لالیگا بتواند بازهم به مقام قهرمانی برسد؟

در فوتبال هرچیزی ممکن است. به اضافه این نکته که بازی رفت ال‌کلاسیکو با رئال‌،در سانتیاگو برنابئو انجام شد اما دلم به من می گوید جدای از هر نتیجه که در دربی این دو قدرت ثبت شود، رئال مادرید قهرمان لالیگا خواهد شد.

*و آنوقت برنده لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم است؟ واقعا بارسا شانس قهرمانی مجددی دارد؟

بله. برای این جام بارسا موقعیت خوبی دارد و به نظر می رسد ستارگان تیم برای موفقیت مجدد در این جام از انگیزه زیادی برخوردار هستند.

*در این جام رقبای جدی و تهدید کننده بارسا کدام تیم‌ها هستند؟

اول از همه همین رئال مادرید. اگر تا بازی نهایی این دو به هم نخورند، آنوقت می توان در دیدار فینال در مونیخ شاهد یک دیدار اسپانیایی میان بارسا و رئال بود.

*به نظر شما تیمی مثل بایرلورکوزن در بازی با بارسا بختی هم دارد و می تواند کاتالان‌ها را از جام بیرون کند؟

تصور نمی کنم. اکنون در بایرلورکوزن حواشی زیادی به خاطر مساله میشاییل بالاک وجود دارد. البته لورکوزنی ها تاسرحد توان خواهند جنگید که نمایشی خوب ارائه کنند. اما فکر نکنم زورشان به بارسا برسد. اگر موفق شوند بارسا را شکست دهند، در حقیقت شگفتی بسیار بزرگی را رقم می‌زنند.


 

نتایج بازی‌های شب گذشته:1390/12/4

بیلبائو یک – لوکوموتیو مسکو صفر

کلوب بروژ صفر – هانوفر یک

توئنته یک – استوابخارست صفر

سالونیکی صفر – اودینزه ۳

آیندهوون ۴ – ترابازون اسپور یک

استاندارد لیژ صفر – ویسلاکراکوا صفر

والنسیا یک – استوک سیتی صفر

آندرلخت صفر – آلکمار یک

اتلتیکومادرید یک – لاتزیو صفر

بشیکتاش صفر – براگا یک

منچستریونایتد یک – آژاکس آمستردام ۲

متالیست خارکیف ۴ – سالزبورگ یک

المپیاکوس یک – روبین کازان یک

شالکه ۳ – ویکتوریا پلژن یک

اسپورتینگ لیسبون یک – لگیا ورشو صفر

بر همین اساس برنامه دور یک هشتم نهایی لیگ اروپا به شرح زیر است:

متالیست خارکیف (اوکراین) – المپیاکوس (یونان)

اسپورتینگ لیسبون (پرتغال) – منچسترسیتی (انگلستان)

توئنته (هلند) – شالکه (آلمان)

استاندارد لیژ (بلژیک) – هانوفر (آلمان)

والنسیا (اسپانیا) - آیندهوون (هلند)

آلکمار (هلند) – اودینزه (ایتالیا)

اتلتیکو مادرید (اسپانیا) – بشیکتاش (ترکیه)

منچستریونایتد (انگلیس) – اتلتیک بیلبائو (اسپانیا)

بازی‌های این مرحله 8 و 15 مارس (18 و 25 اسفند) برگزار می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید. من به یک همکاراحتیاج دارم هرکس می خواهد همکارم شود اطلاع دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس sargarmilox.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 355
بازدید هفته : 2454
بازدید ماه : 2448
بازدید کل : 538854
تعداد مطالب : 214
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

دنياي كد آهنگ پسر جهنمي

مرجع کد آهنگ